Vergoeding fysiotherapie bij niet chronische aandoeningen:

• U heeft geen verwijzing van een arts nodig.
  • Fysiotherapie bij niet chronische aandoeningen wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering.
  • De hoeveelheid behandelingen die u vergoed krijgt is afhankelijk van het soort aanvullende pakket dat u zelf heeft gekozen.
  • Over de aanvullende verzekering betaalt u geen eigen risico.
  • Indien u geen aanvullende verzekering heeft moet u de behandelingen zelf betalen.

Vergoeding fysiotherapie bij chronische aandoeningen:

• Om in aanmerking te komen voor fysiotherapie bij een chronische indicatie heeft u een verwijzing nodig van een arts.
  • Wanneer de diagnose waarvoor u fysiotherapie krijgt voorkomt op de lijst met langdurige aandoeningen komt u in aanmerking voor een chronische indicatie.
  • Bij een chronische indicatie worden de behandelingen vanaf de eenentwintigste keer vergoed vanuit de basisverzekering.
  • De basisverzekering heeft een verplicht eigen risico van 385 euro per jaar. Sommige mensen kiezen vrijwillig voor een hoger eigen risico.
  • De eerste 20 behandelingen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering of moet u (deels) zelf betalen indien uw aanvullende verzekering niet toereikend is.

Beweegzorg:

Wij maken u er op attent dat een aantal verzekeraars alle vergoedingen die te maken hebben met beweging hebben ondergebracht onder de noemer beweegzorg.
Na behandeling die betrekking heeft op het bewegingsapparaat bij een andere hulpverlener, kan het bedrag uit het aanvullend pakket, dat u over heeft om te spenderen aan fysiotherapie dus beperkt zijn (andere vormen van beweegzorg kunnen bijvoorbeeld zijn: mensendieck, cesartherapie, chiropractie, osteopathie, orthomanuele geneeskunde en manuele therapie).

Onze praktijk heeft een contract met alle verzekeraars.

Mocht u elders onder behandeling zijn geweest dit jaar dan vragen wij u dit aan ons door te geven.
Wij adviseren u om in uw eigen polis na te kijken hoe dit bij uw verzekering geregeld is.

To Top